Oli aika, jolloin verkkosivustot koostuivat 90 % push-ilmoituksista ja loputtomista välilehdistä. Ajan myötä myös verkkopalvelujen kehityksen näkökulma on muuttunut. Käyttäjien pommittaminen uusilla kohteilla on vaihtunut intuitiivisuuteen ja helppokäyttöisyyteen. Verkkosuunnittelun trendit ovat muuttuneet siinä määrin, että jopa teknisesti tietämätön henkilö voi käyttää verkkosivustoja todella helposti. Mennä esimerkiksi ASOSin sivustolle tai NetBet vedonlyönti sivustolle. Ne ovat erittäin intuitiivisia, ja tämä johtuu yksin sitä, että verkkosuunnittelu ja trendit ovat kehittyneet! Jos haluat pysyä mukana jatkuvasti muuttuvissa trendeissä ja vaikeiden verkkosivustojen aallonharjalla, me olemme listanneet kymmenen parasta trendiä, jotka sinun on pidettävä mielessä verkkosivuston kehittämisessä sisällön ja nettisivun kehittämisen visuaalisen sisällön suhteen.
1. Suuret elementit tulevat ensin
Uusi trendi, joka on kehittynyt verkkosuunnittelussa, on suurten fonttien, ylisuurten bannereiden ja koko näytön videoiden käyttö heti, kun verkkosivu latautuu. Syy tähän on melko yksinkertainen. Sen avulla verkkosivustoa katsova henkilö tietää, mistä sivustossa on kyse, ja se houkuttelee visuaalisesti katsojaa. Tunnetut elementit auttavat välttämään sen, että katselijaa pommitettaisiin liialla tiedolla kerralla. Se myös edistää selkeää ja välitöntä viestintää. Liian monet ominaisuudet voivat hämmentää vierailijaa verkkosivuilla, joten suurien kuvien, typografian ja videoiden käyttämistä pidetään tuottavana viestintänä.
2. Näytä sisältö jaetun näytön kautta
Vanhemmilla verkkosivustolla luojat pommittivat selailijoita liiallisella tiedolla, mutta vuonna 2020 asiat ovat toisin. Sen sijaan, että jaettua näyttöä viestin välittämiseen käytettäisiin, parempi idea on kehitetty. Se auttaa välittämään viestejä järjestäytyneemmin ja tehokkaammin. Se hyödyntää myös luovuuden ja ainutlaatuisuuden elementtejä, jotka tekevät verkkosivustoista visuaalisesti houkuttelevamman sivustolle tulevalle. Näin molemmat viestit saavat yhtä paljon parrasvaloja.
3. Kiinteät värit ovat uusi trendi
Sivuston näyttämiseksi yhtenäisellä mutta visuaalisesti houkuttelevalla tavalla monet tekijät ovat nyt alkaneet jakaa tietoja suorakulmioiden muotoisina paloina, joissa on käytetty eri värejä erotteluun. Monet verkkosuunnittelijat käyttävät trendikkäitä värejä sekä kuvia, joissa on vain ripaus tekstiä tiedon välittämiseen organisoidusti.
4. Jätä runsaasti valkoista tilaa
Jotta näytöllä olisi tasapainoinen ja tilava lookki, on parasta jättää tyhjiä alueita verkkosivulle lisättyihin kuviin, teksteihin ja mainostietoihin. Negatiivinen tila / valkoinen tila voi tuntua tilan tuhlaukselta, mutta se itse asiassa saa näytön näyttämään suuremmalta ja puhtaammalta. Tämä auttaa sivuston elementtejä näyttämään myös järjestäytyneemmiltä.
5. Lisätty ripaus 3D-taidetta
Pienen “silmäkarkin” lisääminen ei ole koskaan huono idea, nykyään monet kehittäjät hyödyntävät fluoresoivaa 3D-taidetta saadakseen katsojien huomion. Sitä pidetään erittäin visuaalisesti houkuttelevana ja se antaa verkkosivustolle teknologisen tunnelman.
6. Muotojen sisällyttäminen
Muotoja ei käytetä nyt paljon verkkosivuilla vain ohjaamaan käyttäjää vaan muodot toimivat navigointiin ja suunnan näyttämiseen. Suorakulmaiset viivat ja pyöreä ikonografia toimivat reunoina ja jakajina näytöllä, mikä paitsi helpottaa luettavuutta myös korostaa tietojen segmentointia.
7. Elementtien kerrostaminen
Tämä on käsite, joka on tuotu esiin vuonna 2020. Tilan tuhlaamisen sijaan nyt web-suunnittelijat ovat keksineet päällekkäisten kerrosten käytön. Tässä 3D-visuaalinen kuva tai lyhyt video kerrostetaan kiinteän kuvan alapuolelle. Se näyttää erittäin houkuttelevalta ihmissilmälle ja tarjoaa täydellisen tasapainon elementtien järjestyksen ja pommituksen välillä.
8. Kuvan räätälöinti
Erittäin innovatiivisten työkalujen avulla verkkosivustot ovat nyt alkaneet panostaa tarinan kertomiseen visuaalisten kuvien avulla. He investoivat nyt aikaa ja rahaa luomaan kuvia, jotka kertovat brändinsä tarinan kävijöille luovalla tavalla, joka lähettää yhtenäisen viestin brändin visiosta.
9. Vuorovaikutteisuus on avain
Joskus verkkosivustot keskittyivät vain eri kuvien lähettämiseen, mutta nyt ajat ovat muuttuneet. Video ja animaatio ovat löytäneet itselleen paikan web-suunnittelussa ja se onkin nyt trendi. Katsojan huomio kiinnittyy välittömästi liikkuviin elementteihin ja parantaa tapaa, jolla he näkevät tietyn sivun.
10. Lomakkeiden integrointi
Viimeisin trendi, joka on kehittynyt vuonna 2020, on lomakkeiden täyttäminen verkkosivustoilla. Verkkosuunnittelijat ovat nyt alkaneet käyttää verkkolomakkeita verkkosivustoilla interaktiivisuuden edistämiseksi ja kerätäkseen tietoja käyttäjistä järjestäytyneemmällä ja helpommalla tavalla, minkä vuoksi melkein jokaisella verkkosivustolla on rekisteröintilomake heti, kun menet sivustolle!
Verkkosuunnittelu on edennyt pitkälle
Verkkosivustojen suunnittelu on edennyt pitkälle siitä, mitä se oli aiemmin. Ennen verkkosivustot olivat yksinkertaisia ja tylsiä, mutta nyt niistä tulee koko ajan yhä mielenkiintoisempia. Keskeinen syy tähän on se, että halutaan varmistaa heidän alustalleen tulevan liikenteen palaaminen! Siksi nämä suuntaukset voivat auttaa helpottamaan tehtävää ja tekemään verkkosuunnittelusta innovatiivisempaa ja kattavampaa.