1. Mitä suurempi yritys, sitä pidemmät maksuehdot
Monet yritykset seuraavat laumaa ja asettavat maksuehdoksi 30 päivää. Rehellisesti sanottuna maksuehdoissa on kaksi sääntöä; Ensinnäkin niiden on oltava potentiaalisen asiakkaasi hyväksymiä; ja kaksi niiden ei pitäisi lamauttaa kassavirtaasi. Mitä suurempi ostovoimasi, sitä enemmän vipuvaikutusta sinun on pyydettävä pidempiä maksuehtoja. Joten mitä 30 päivän maksuehdot oikeastaan tarkoittavat? Todellisuudessa se tarkoittaa, että rahoitat asiakkaasi kassavirtaa 30 päivän ajan. Yrityksenä mitä lyhyemmät maksuehdot, sitä parempi kassavirtasi. Tehostaaksesi yrityksesi tehokkuutta harkitse alennuksen tarjoamista nopeasta maksusta tai sakkomaksun viivästymisestä. Tai aseta maksuehdoksi 14 päivää, niin saat yleensä maksun 30 päivän sisällä.
2. Hulluus: saman asian tekeminen toistuvasti ja erilaisten tulosten odottaminen
Kuinka monta kertaa keskeytät jotain ja odotat näkeväsi erilaisia tuloksia? Itse asiassa, jos lyöt päätäsi tiiliseinää vasten, saat päänsärkyä. Olen miettinyt muutamia mahdollisia poikkeuksia tähän rooliin. Anna markkinointistrategia kuusi kuukautta ennen kuin luovut siitä, ja muista, että 80 % kaikesta myynnistä tehdään viidennellä seurannalla.
3. “Pankki on paikka, joka lainaa sinulle rahaa, jos voit todistaa, että et tarvitse sitä.” Bob Hope
Jos et pidä erittäin tiukasti kurissa kassavirtaasi ja kulujasi, joudut mahdollisesti taloudellisiin vaikeuksiin. Pankit eivät yleensä lainaa rahaa ihmisille tai yrityksille, jotka eivät hallitse huolellisesti pääomaansa ja kassavirtaansa. Kuten kirjanpitäjäni kertoo, tiukka talouden valvonta on elintärkeää hyvän liiketoiminnan tehokkuuden kannalta.
4. Kulujen kattaminen ei ole vaikeaa, niitä on kaikkialla.
Kun perustat yrityksen, kulut, laskut ja laskut muuttuvat todeksi. Jätä budjetointiin aina hieman vararahastoa, sillä odottamattomia sattuu ja siihen pitää varautua.
5. Tutkimus on kulkua kujilla nähdäkseen, ovatko he sokeita.
Anteeksi, että olen juhlapuku, mutta kaikki ei toimi ensimmäisellä kerralla. On paljon parempi tietää, että idea ei toimi, ennen kuin käytät huomattavia määriä aikaa ja rahaa huomaamaan, että se ei toimi.
6. Mitä enemmän käytät aikaa tekemäsi raportointiin, sitä vähemmän sinulla on aikaa tehdä mitään.
Älkää ymmärtäkö minua väärin, raportointi, arviointi ja tarkistaminen ovat elintärkeitä hyvän liiketoiminnan tehokkuuden kannalta. Kuitenkin kerta toisensa jälkeen näen, että monet yritykset käyttävät aivan liian kauan suunnitteluun ja tuottavat lukemattomia merkityksettömiä raportteja, joita kukaan ei lue, kun heidän on todella keskityttävä asioiden toteuttamiseen.
7. Laskut kulkevat postin läpi kaksi kertaa shekkien nopeudella.
Miksi laskut näyttävät aina saapuvan nopeasti, mutta shekkien ilmestyminen voi kestää hetken. Jos pyydät asiakkaitasi maksamaan sinulle BACS:n kautta shekin sijaan, se säästää pankkiin menemistä ja parantaa henkilökohtaista kassavirtaasi. Jos lisäät pankkitietosi laskuihisi, se kehottaa ihmisiä maksamaan sinulle BACS:n kautta.